
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Seçenekler | Thema bewerten | Stil | 
|  03-30-2009, 02:40 PM | #1 | 
| Moderator  Üyelik tarihi: Sep 2008 
					Mesajlar: 526
				Tecrübe Puanı: 313018            |  Yavuz Sultan Selimin'in Resmi Gerçekmi ? 
			
 
 
			arkadaslar ınternette dolasırken bır yazıyla karsılastım paylasmak ıstedım sızlerle  Yavuz Sultân Selim’in sol kulağında küpe bulunan bir resmi mevcuttur. Bu doğru mudur? Konuyu bir kaç açıdan ele almakta yarar vardır: 1) İslâm Hukukuna göre kulakların küpe takılmak üzere delinmesi ve küpe takılması, kadınlar için câiz görülmüş; ama erkekler için câiz görülmemiştir. Bazı hukukçular, erkek çocukların da kulaklarının delinebileceğini ve bu tür bir olayın Hz. Peygamber zamanında yapıldığı halde yasaklanmadığını ileri sürmektedirler. Her hal ü kârda ergen erkeklerin kulaklarını deldirmeleri ve küpe takmaları, çoğu hukukçulara göre haram ve bazılarına göre ise mekrûhdur; yani kısaca câiz değildir. İşte bu şer’î hükmü bilen Yavuz Sultân Selim’in kulağını deldirip küpe taktığına ihtimal dahi vermiyoruz. Zira Yavuz, Mısır Seferi dönüşünde oğlu Süleyman’ın süslü ellelerini görünce, ‘Bre Süleyman, sen böyle giyinirsen, anan ne giysin?’ dediğini biliyor ve onun şahsî hayatında sade ve süsten uzak olduğunu kaynaklardan öğreniyoruz. Yavuz, süs ve ihtişâmdan hoşlanmayan bir Padişahtır. Doğru olan resimlerinde, pala bıyıklar vardır; ancak küpe yoktur. 2) Şu anda Topkapı Sarayı’nın Portreler Bölümünde 17/66 numara ile 70 x 65 cm ebadında bulunan küpeli Yavuz Portresi ile Macar bir ressâma ait olduğu söylenen küpeli resme gelince; Evvela, Yavuz’un minyatürlerde ve elimizde bulunan resimlerinde, bunun gibi küpeli olan üçüncü bir resmi bulunmamaktadır. Kaldı ki, bu resimler arasında resmî nakkaşlar tarafından yapılanları vardır. İkincisi, Yavuz’a isnad olunan, ama tamamen hayalî ve uydurma olan Avrupalı ve İranlı ressâmlara ait resimler çokça bulunmaktadır. Tarih kaynakları bu noktanın altını çizmektedirler. Bu küpeli resmin de, uydurma resimlerden biri olması kuvvetle muhtemeldir. Zira Sultânın kulağında küpe , boynunda incili madalyon, sarığında tac bulunmaktadır. Osmanlı Padişahlarının kıyâfetleri ile bağdaşmayan bu süsler, tablonun yakın tarihlerde yapıldığını göstermektedir. Zaten 1926 yılında Dolmabahçe Sarayından getirilmiştir. Dolma Bahçe Sarayına ne zaman konulduğu da bilinmemektedir. Üçüncüsü, bazı araştırmacılara göre, bu küpeli resim Şah İsmail’e aittir. Zira başında Şi’î Mezhebinin alâmeti olan kızıl börk ve bunun üzerinde İran Şahlarına mahsus taç vardır. Ayrıca küpe de Şi’a mezhebinde câiz görülmektedir. 3) Küpeli resmin Yavuz ’a ait olmadığı ortadadır. Ait olsa bile, son zamanların bazı ahlaksız insanlarının bunu, gay’liğe yorumlamaları, en az bu resmin Yavuz’a isnad edilmesi kadar yanlıştır. Doğru olsa bile böyle yorumlanmasının mantıksızlığını, iç oğlanı meselesinde uzun uzadıya açıklamış bulunuyoruz. Kaldı ki, bazı kölelerin, kölelik alâmeti olarak kulaklarına küpe taktıkları bilinmektedir. Tek kulağında olduğu hiç mevzubahis dahi edilmemiştir. Bazı yazarlar, Yavuz’un bu küpesini Allah ’a kul olma özelliği olarak taktığını ve bununla Cihan hâkimi olmasına rağmen âciz bir kul olduğunu göstermek istediğini anlatmaya çalışmışlardır. Tarihçilere göre bu yorumlar kısmen zayıf yorumlardır. Zira küpeli resim hadisesi doğru görünmemektedir. Fakat kölelerin küpe taktıkları doğrudur. Bu arada, küpenin bir Türk töresi olduğunu ifade eden yazarlar olduğu gibi, Yavuz’un Şah İsmail’in askerlerine şirin gözükmek için taktığını iddia edenler de bulunmaktadır. 
				__________________ " Sende bir yumurta var, bende bir yumurta var Ben yumurtamı sana verdim, sen yumurtanı bana verdin Senin bir yumurtan, benim bir yumurtam oldu. Ama.. Sende bir bilgi var, bende bir bilgi var, Ben bilgimi sana verdim, sen bilgini bana verdin. Şimdi benim iki bilgim var, senin de iki bilgin var” | 
|   |   | 
Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş
|  03-30-2009, 03:14 PM | #2 | 
| Üye  Üyelik tarihi: Jun 2008 
					Mesajlar: 17
				Tecrübe Puanı: 2018            |   
			
 
 
			bunu yapanın demekki osmanlıya karsı olan ezikliğini bir nebzede olsun gidermek icin yapmıstır. birde su kısmı dikkatimi cekti "Yavuz’un Şah İsmail’in askerlerine şirin gözükmek için taktığını iddia edenler de bulunmaktadır." bu cok sacma yavuz değil onlar yazvuza şirin görünmek icin ellerinden geleni yapmıslardır. cihanın hakimi kalksın sah ismailin askerlerine şirin görünmek istesin
		 | 
|   |   | 
|  03-30-2009, 03:19 PM | #3 | 
| Moderator  Üyelik tarihi: Sep 2008 
					Mesajlar: 526
				Tecrübe Puanı: 313018            |   
			
 
 
			zaten kupeden sii adetı olarak bahsedılıyor ve bzıım tarıhı kaynaklarımızda yavuz sultan selım hanın sıılere yaptıgını bılıyoruz  sıılerı pek sevmezmıs kendısı o yuzde bır şii adetını kendısının yapmasıda sacma bence  yanı kupe takmamıstır dıyorum
		 
				__________________ " Sende bir yumurta var, bende bir yumurta var Ben yumurtamı sana verdim, sen yumurtanı bana verdin Senin bir yumurtan, benim bir yumurtam oldu. Ama.. Sende bir bilgi var, bende bir bilgi var, Ben bilgimi sana verdim, sen bilgini bana verdin. Şimdi benim iki bilgim var, senin de iki bilgin var” | 
|   |   | 
|  03-30-2009, 03:45 PM | #4 | 
| Guest 
					Mesajlar: n/a
				 |   
			
 
 
			rivayete göre : mısır seferi sırasında kölelerin kulaklarında küpeler görür ben yüce ALLAHIN ve milletimin kölesiyim der ve küpe takar. Mısır’ın Osmanlıların eline geçmesi ile artık İslamiyetin yeni koruyucusunun Osmanlılar olacağı ortadaydı. Memlukların ortadan kaldırılmasıyla bütün Arabistan yarımadası Osmanlı kontrolüne girmiş oluyordu. Selim’in bu zaferinden sonra birçok elçi Selim’e hediyeler sunmak için geldiler. Bunlardan en önemlisi Kabe’deki “Haremeyn emiri” Ebu’l-Berekat’ın oğlu Ebu Nümey’le gönderdiği hediyeler idi. Bunların arasında mukaddes emanetler ve Kabe’nin anahtarı da vardı. Haremeyn emiri Memluk’ların egemenliğinden duyduğu memnuniyetsizliği belirtip Yavuz’un islamiyete yaoptığı hizmetlerden övgüyle bahsediyordu. Yavuz da emirin oğlunu zengin hediyelerle geri göndermiştir. Ve biz Haremeyn emir değil ancak hizmetçi oluruz diyerek . Bundan sonra her yıl Osmanlı sultanları Kabe için bir örtü gönderecek ve "Hâdimu'l-Haremeyn es-Serifeyn" (Haremeyn’in Himetçileri) unvanını kullanacaklardı. | 
|   | 
|  03-30-2009, 03:56 PM | #5 | 
|  Üyelik tarihi: Sep 2008 
					Mesajlar: 1.150
				Tecrübe Puanı: 349019            |   
			
 
 
			BU RESİM DEKİ ADAM YAVUZ SULTAN SDLİM DEGİLDİR KÜPEDEN ZİYADA KAFADAKİ SARIK SARIŞ BİÇİMİNE BAKIN OSMANLI BU ŞEKİLDE SARIK ÜSTÜNE TAÇ  KAKMAZ  BU BİR SAFEVİ GELENEGİ VE GİYİNİŞ TARZIDIR AYRICA ERKEKLERİN  KÜPE  TAKMASI HURİFİLER ZAMANINDA ÇIKMIŞ BİR İCATTIR  HURİFİLER O ZAMAN SANAT CAMİASINI ELE GEÇRMİŞTİ BU RESMİDE ORTAYA  ONLAR ATMIŞTIR  BENİM KANAİTİM SAHİBİM ALLAH DİYE HALKA GÖSTERİŞ YAPMAZ YAVUZ O ÇOK İYİ BİLİYORDUKİ  ONUN RİYA YAPMASI DA İMKANSIZDI http://   
				__________________ https://www.facebook.com/groups/133566160037768/ | 
|   |   | 
|  04-04-2009, 12:37 AM | #6 | 
| Tecrübeli Üye  Üyelik tarihi: Jan 2009 
					Mesajlar: 307
				Tecrübe Puanı: 161017            |   
			
 
 
			o resimn gerçek oldugu birkere nerden belli...
		 | 
|   |   | 
|  03-18-2010, 12:16 PM | #7 | 
| Üye  Üyelik tarihi: Mar 2010 
					Mesajlar: 12
				Tecrübe Puanı: 9016            |   
			
 
 
			öncelikle s.a arkdaslar benim duyduguma göre kulama püpe olsun diye takmis! benim düsüncem kendi sahsi 624 sene dünyaya hükümdar olan dedelerimi cekemezmezlik coktu rehsam yabanci, küpede kaktirir kaslarinida ince boyar vs bunlara inanmayin bizim ejladimiz temiz insanlar coguda ALLAH dostlari idi.tskler paylasim icin saygilarima
		 | 
|   |   | 
|  | 
| Etiketler | 
| Yok | 
| Seçenekler | |
| Stil | Konuyu değerlendir | 
| 
 |  |